Mendia vs. lautada

Aimar vs. Irujo

Luciano Brindavinok eskuz bibitako finala Euskadi Irratian entzuten ari zen, hitz hauek idazten zituen bitartean. Orduantxe Irujo eta Eulate 15-11 irabazten ari ziren Olaizola II eta Zearraren kontra.

Irujo aurrelari ausartak Goizuetako txapeldun zuhurrari gailentzen ari zitzaion. Irujok sakez egindako hirugarren tantoa egin berria zuen. Esatarien esanetan, Aimarren sakeak airez mozten zituen, baita tantoa lehenbaitlehen amaitzen saiatu ere.

Aimarren estiloa zeharo desberdina zen. sekulako ankak zituen defentsa lanerako, bai eta indarra atzelaria nekarazteko: zazpira, seira, zortzira eta... mementu egokian, dejada edo bi paretak.

Irudi hori askotan errepikatu izan da pilotaren historian zehar. Eta banakakotan ia beti iparraldeko naparrak gailendu dira. Lau t'erdian ere gauza berbera: esaterako, XXI. mendearen hasieran, Titin 21-12 irabazten ari zen Retegi II.aren kontra, baina azkenean 22-21 galdu zuen. Hori ohi da lautadako aurrelarien sena.

Baina binakakoan desberdina da.

Eskuz bibitako txapelketa 2006. Finala:

Irujo-Eulate 22
Olaizola II-Zearra 11


Lautadak irabazi du!

---------------------------

Zalacaín vs. el Cacho

Atzera begira, XIX. mendera alegia, pilota munduan Lagartijo eta Frascueloak ere ba zeuden; hots, Zalacaín versus El Cacho.

“Zalacaín el aventurero” eleberrian, pilota ulertzeko bi moduak kontrajartzen ditu Pio Barojak: Zalacaín-El Cacho, Aimar-Irujo, Retegi II-Titín...

Hau da, mendia eta lautada aurrez aurre:

El Cacho tenía un juego furioso de hombre pequeño e iracundo; el juego de Martín, tranquilo y reposado, era del que está seguro de sí mismo.

El Cacho, si comenzaba a ganar, se exaltaba, llevaba el partido al vuelo; en cambio, desanimado, no tiraba una pelota que no fuese falta.

Eran dos tipos, Zalacaín y el Cacho, completamente distintos; el uno, la serenidad y la inteligencia del montañés, el otro, el furor y el brío del ribereño.

Semejante rivalidad, explotada por Ohando y los señoritos de su cuerda, terminó en un partido que propusieron los amigos del Cacho. El desafío se concertó así; el Cacho e Isquiña, un jugador viejo de Urbia, contra Zalacaín y el compañero que éste quisiera tomar. El partido sería a cesta y a diez juegos.

Martín eligió como zaguero a un muchacho vasco francés que estaba de oficial en la panadería de Archipi y que se llamaba Bautista Urbide.

Bautista era delgado, pero fuerte, sereno y muy dueño de sí mismo.

Se apostó mucho dinero por ambas partes. Casi todo el elemento popular y liberal estaba por Zalacaín y Urbide; los señoritos, el sacristán y la gente carlista de los caseríos por el Cacho.

El partido constituyó un acontecimiento en Urbia; el pueblo entero y mucha gente de los alrededores se dirigió al juego de pelota a presenciar el espectáculo.

La lucha principal iba a ser entre los dos delanteros, entre Zalacaín y el Cacho. El Cacho ponía de su parte su nervio, su furia, su violencia en echar la pelota baja y arrinconada; Zalacaín se fiaba en su serenidad, en su buena vista y en la fuerza de su brazo, que le permitía coger la pelota y lanzarla a lo lejos.

La montaña iba a pelear contra la llanura.

Comenzó el partido en medio de una gran expectación; los primeros juegos fueron llevados a la carrera por el Cacho, que tiraba las pelotas como balas unas líneas solamente por encima de la raya, de tal modo que era imposible recogerlas.



--------------------------

Nork irabazi zuen?

Eleberria edozein liburutegian aurki daiteke. Baita sarean ere, gazteleraz behintzat.

Niciun comentariu: